2025 m. liepos 1 d. įsigaliosiantys reikalavimai dėl azartinių lošimų reklamos
2025 m. liepos 1 d. įsigaliosiantys reikalavimai dėl azartinių lošimų reklamos
Liepos 1 d. įsigaliosiančių Azartinių lošimų įstatymo pakeitimų tikslas – mažinti azartinių lošimų prieinamumą bei jų sukeliamą žalą visuomenei. Iki 2028 m. sausio 1 d. bus pereinamasis laikotarpis, kurio metu azartinių lošimų reklama bus labiau ribojama, bet vis dar leidžiama.
Pateikiame liepos 1 d. įsigaliosiančių reikalavimų santrauką. Jei turite papildomų klausimų, kviečiame susipažinti su išsamia konsultacija arba kreiptis į Lošimų priežiūros tarnybą.
Išorinė reklama
- Leidžiama skelbti lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimą ir (ar) prekių ženklą ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato ar pastato, kuriame organizuojami lošimai. Kitokia išorinė reklama yra draudžiama.
Reklama televizijoje, radijuje ir internete
- Televizijoje, radijuje ir internete leidžiama tik lažybų reklama, tačiau jai taikomi turinio ir laiko apribojimai.
- Leidžiama skelbti lažybas organizuojančios bendrovės pavadinimą ir (ar) prekių ženklą, šalia nurodant žodį „lažybos“.
- Lažybų reklama gali būti transliuojama ne ilgesnės kaip 15 sekundžių trukmės reklaminiuose intarpuose ne daugiau kaip tris kartus per valandą nuo 6 iki 18 valandos ir ne daugiau kaip du kartus per valandą nuo 18 iki 24 valandos.
- Viename reklaminiame intarpe gali būti skelbiama daugiau nei vieno lošimų organizatoriaus lažybų reklama. Nepanaudotų reklaminių intarpų laikas į kitus laikotarpius neperkeliamas.
Lažybų reklama interneto svetainėse
- Lažybų reklama interneto svetainėse gali būti tik statinė, be nuorodos į lažybas organizuojančių bendrovių interneto svetaines.
- Tokia reklama negali viršyti 20 procentų viso reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos ir 10 procentų - nuo 18 iki 24 valandos.
- Lažybų reklama negali būti pateikiama iškylančiuosiuose languose (tai yra reklama, kuri uždengia visą ar dalį svetainės turinio, langai, kurie neleidžia pasiekti puslapio turinio neatsakius į juose esančią užklausą ir pan.).
- Leidžiama skelbti reklaminius langus, kurie lieka matomi slenkant svetainės turinį, jei jų skelbimas netrukdo pasiekti viso ar dalies svetainės turinio.
Kitos priemonės
- Leidžiama skelbti lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimą ir (ar) prekių ženklą, informaciją apie lošimų rūšis lošimų organizavimo vietoje ar lošimų organizatoriaus interneto svetainėje, kurios adresas nurodytas lošimų reglamente.
- Leidžiama skelbti informaciją apie lošimus leidiniuose (informaciniuose pranešimuose), skirtuose skirti tik lošimų verslo subjektams.
Įspėjamieji užrašai
Kaip ir iki šiol, skelbiant azartinių lošimų reklamą turi būti pateiktas įspėjamasis užrašas apie tai, kad dalyvaujant azartiniuose lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo azartinių lošimų ar patologinis potraukis lošti.
Reikalavimai prekių ženklams
Lažybų reklamoje galima skelbti tik užregistruotus esminius prekių ženklo elementus (pagal kuriuos galima atskirti vieno lošimų organizatoriaus paslaugas nuo kitų). Papildomos rašytinės, vaizdinės ar garsinės informacijos skelbti negalima. Pavyzdžiui, prie prekės ženklo negalima skelbti „Krepšinio lažybos gyvai“ – tai būtų laikoma papildoma informacija.
Lažybų organizatoriaus prekių ženklas gali būti pateiktas tik tomis spalvomis ir tokiu šriftu, kuriais yra užregistruotas – negali būti įrėmintas į jokias geometrines formas, keičiamos prekių ženklo proporcijos, žodžių, ženklų išdėstymo tvarka.
Informacija apie rėmimą
- Leidžiama remti (ir apie tai informuoti) sporto renginius ar jų transliacijas, sporto organizacijas, sportininkus, kaip jie apibrėžti Sporto įstatyme. Taip pat galima remti kultūros ir meno renginius ar jų transliacijas, kultūros ir meno organizacijas ir meno kūrėjus, kaip jie suprantami Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatyme ir Kultūros politikos pagrindų įstatyme.
- Siekiant išvengti piktnaudžiavimo, lažybų organizatoriams neleidžiama informuoti apie kitokių renginių ar veiklų, neatitinkančių kultūros ir meno renginių apibrėžimo, rėmimą.
- Rėmėjo – lažybų organizatoriaus - pavadinimas ir (ar) prekės ženklas gali būti skelbiamas kartu su informacija apie renginį ar transliaciją, nurodant šių laiką ir vietą. Tačiau nebegalima informacijos apie rėmimą skelbti tiesioginės transliacijos metu (tokia informacija tiesiog būtų įskaičiuojama į lošimų reklamos intarpo laiką);
- Galima skelbti rėmėjo – lažybų organizatoriaus - pavadinimą ir (ar) prekės ženklą renginiuose, pavyzdžiui, ant stendų šalia aikštelės ar ant sportininkų marškinėlių.
- Negalima naudoti lošimų organizatoriaus vardo sporto klubų ar lygų pavadinimuose. Tačiau galima nurodyti rėmėjo vardą šalia remiamo klubo ar sportininko, aiškiai tai atskiriant. Pavyzdžiui: „krepšinio klubas A, kurį remia lažybų bendrovė B“.
Šie atsakymai į klausimus parengti remiantis Azartinių lošimų įstatymu. Jeigu turite papildomų klausimų dėl lošimų reklamos, pateikite formoje arba parašykite mums el. paštu: [email protected]
Lauko reklama
Ar galima azartinių lošimų reklama lauko reklamos stenduose, vitrinose bei vaizdo ekranuose viešose erdvėse - keliuose, autostradose?
Atsakymas. Azartinių lošimų reklama lauko reklamos stenduose, vitrinose bei vaizdo ekranuose viešose erdvėse - keliuose, autostradose yra draudžiama. Vienintelė azartinių lošimų išorinės reklamos galimybė - lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimo ir (ar) prekių ženklo skelbimas ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato ar pastato, kuriame yra lošimų organizavimo vieta.
Reklama internete ir televizijoje
1. Naujienų portaluose ir kitose interneto svetainėse atitinkamu laiku lažybų reklama negali viršyti tam tikros dalies viso reklamos ploto. Ką reikėtų laikyti visu reklamos plotu?
Atsakymas. Lažybų reklamai gali būti skiriama iki 20 arba 10 procentų (priklausomai nuo paskelbimo laiko) visos reklamos, skelbiamos interneto svetainėje, ploto, t. y. turėtų būti skaičiuojamas visame portale reklamai skirtas (nepaisant to, ar jis išpirktas ir panaudotas reklamai) plotas ir jo santykis su lažybų reklamai skirtu plotu.
2. Koks ataskaitinis laikotarpis taikytinas, skaičiuojant lažybų reklamai skirtą plotą interneto svetainėse: minutė, valanda, diena, savaitė, mėnuo?
Atsakymas. Įstatyme nenustatyta galimybė lažybų reklamai skiriamą plotą skaičiuoti taikant savaitės, mėnesio ar kitus laikotarpius, todėl reklamos skleidėjai privalo užtikrinti, kad lažybų reklama jokiu laikotarpiu neviršytų įstatyme nurodytų ploto reikalavimu.
3. Kaip reklama neturėtų „trukdyti pasiekti visą ar dalį svetainės turinio“?
Atsakymas. Interneto svetainėse lažybų reklama negali būti pateikiama iškylančiuosiuose languose, kurie uždengia visą ar dalį svetainės turinio, arba neleidžia pasiekti turinio neatsakius į reklamoje esančią užklausą ir pan. Svetainės turinys suprantamas kaip bet kokio pobūdžio informacija (naujienų, sporto, politikos ir pan.), kurią skelbia svetainės valdytojas.
4. Įstatymas draudžia reklamas nukreipti į lažybų svetaines. Ar galima reklaminiame skydelyje pateikti tekstines nuorodas į svetaines (jų adresus), kurios nebūtų aktyvios?
Atsakymas. Lietuvoje draudžiama lošimų reklama, išskyrus lažybas organizuojančios bendrovės pavadinimo ir (ar) prekių ženklo, šalia nurodant žodį „lažybos“, skelbimą. Neleidžiama nurodyti jokios papildomos rašytinės, vaizdinės ar garsinės informacijos. Taigi negalima skelbti ir svetainės adreso.
5. Kas yra laikoma statine lažybų reklama?
Atsakymas. Statine laikytina reklama, kurios turinys yra fiksuotas, t. y. vaizdas ir tekstas nejuda, nesikeičia. Statinės reklamos skydelis gali būti skelbiamas įvairiose svetainės vietose.
6. Kaip bus apibrėžiami vaizdo reklamos blokai interneto svetainėse? Pavyzdžiui, jei interneto svetainėje patalpinamas vaizdo turinys (analitinė laida, diskusija, interviu ir pan.), prieš kurį rodomi vienas ar du reklaminiai klipai iš skirtingų reklamos užsakovų (vienas iš jų – azartinių lošimų rinkos užsakovas), o tokie patys reklamos intarpai pasikartoja viduryje ar pabaigoje, ar tai bus laikoma leistina reklamos forma?
Atsakymas. Televizijoje, radijuje ir internete lažybų reklamą galima transliuoti ne ilgesnės kaip 15 sekundžių trukmės reklaminiais intarpais ne daugiau kaip tris kartus per vieną valandą nuo 6 iki 18 valandos ir ne daugiau kaip du kartus per vieną valandą nuo 18 iki 24 valandos. Apskaičiuojant intarpo trukmę, būtų vertinama tik lažybų reklamos trukmė. Kito užsakovo reklama, jei tai nėra lažybos, į 15 sekundžių intarpo trukmę nebūtų įtraukiama. Aprašytu atveju reklamos skleidėjas privalo užtikrinti, kad nebūtų viršytas intarpų skaičius per valandą ir jų trukmė.
7. Pagal naujus reikalavimus, reklamos blokų skaičius turės būti ribojamas priklausomai nuo paros laiko. Ne ilgesni nei 15 sekundžių, nuo 6:00 iki 18:00 - ne daugiau nei 3 kartus per valandą, nuo l8:00 iki 24:00 – ne daugiau nei 2 kartus per valandą. Nuo 24:00 iki 6:00 draudžiama bet kokia lošimų reklama. Kaip bus vertinamas šio reikalavimo laikymasis interneto platformose, kai vaizdo turinys tampa archyviniu ir vartotojai gali peržiūrėti bet kuriuo metu?
Atsakymas. Įstatyme nenustatyta pareiga šalinti reikalavimus atitinkančią lažybų reklamą iš vaizdo įrašų, kurie skelbiami archyve ir sudaroma galimybė šiuos vaizdo įrašus savarankiškai susirasti ir peržiūrėti kitu paros metu.
8. Įstatymas numato, kad statinė lažybų reklama negali viršyti 20 procentų viso reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos ir 10 procentų - nuo 18 iki 24 valandos. Ar tai reiškia, kad lažybų reklama nuo 24 iki 6 valandos yra neribojama ir nekontroliuojama?
Atsakymas. Leidžiama skelbti tik reklamą, atitinkančią Azartinių lošimų įstatymą. Reklama nuo 24 iki 6 val. nepatenka į leistiną laikotarpį, todėl ji negali būti skelbiama.
9. Ar skelbiant lažybų reklamą skydeliuose galima daryti nukreipimą į naujienų portalų titulinį puslapį?
Atsakymas. Jei interneto svetainės vartotojas, paspaudęs lažybų reklamą, liks toje pačioje svetainėje, kurioje ši reklama skelbiama, tokia reklama atitiks įstatymo reikalavimus. Nuorodos į kitas svetaines yra draudžiamos.
Informavimas apie rėmimą
1. Ar pranešimuose apie rėmimą turi būti pateikiamas informacinis pranešimas apie lošimų sukeliamą priklausomybę?
Atsakymas. Informacinis pranešimas tokiu atveju nebūtinas (tačiau gali būti pateikiamas). Informaciniai pranešimai privalomi tik lažybų reklamoje. Pranešimai apie rėmimą, kurie atitinka Azartinių lošimų įstatymo reikalavimus, nelaikomi lažybų reklama.
2. Ar po 2025 m. liepos 1 d. bus leidžiama lygų ir organizacijų pavadinimuose nurodyti lošimų organizatorių pavadinima ir (ar) prekės ženklą?
Atsakymas. Įsigaliojus griežtesniems lošimų reklamos apribojimams neleidžiama naudoti lošimų (įskaitant ir lažybų) organizatoriaus prekės ženklo ar pavadinimo remiamo asmens (sporto komandos, renginio ir kt.) pavadinime. Leidžiama nurodyti rėmėjo pavadinimą ar prekių ženklą šalia remiamo asmenspavadinimo, tačiau jie turi būti aiškiai atskirti.
3. Ar integracijos laidose ir tinklalaidėse (angl. podcast) galės matytis lažybų bendrovės prekių ženklas (logotipas) ant vedėjų aprangos ar kitų studijos detalių?
Atsakymas. Įstatyme numatytas baigtinis sąrašas asmenų, apie kurių rėmimą gali būti informuojama: sporto renginiai ar jų transliacijos, sporto organizacijos, sportininkai, kultūros ir meno renginiai ar jų transliacijos, kultūros ir meno organizacijos ir meno kūrėjai.
Laidos, reportažai, apžvalgos, tinklalaidės (angl. podcast) apie sportą, sporto renginius, laikytinos sporto renginiais ir informavimas apie jų rėmimą galimas, jei jos atitinka sporto renginio sąvoką, įtvirtintą Lietuvos Respublikos sporto įstatyme.
4. Ar galima informuoti apie filmų, intelektinių žaidimų ir panašaus pobūdžio laidų rėmimą?
Atsakymas. Įstatyme numatytas baigtinis sąrašas asmenų, apie kurių rėmimą gali būti informuojama: sporto renginiai ar jų transliacijos, sporto organizacijos, sportininkai, kultūros ir meno renginiai ar jų transliacijos, kultūros ir meno organizacijos ir meno kūrėjai.
Įstatyme nenumatyta galimybė informuoti apie filmų, intelektinių žaidimų, pramoginių, pokalbių ir panašaus pobūdžio laidų ar jų dalies rėmimą.
5. Ar rėmėjo prekės ženklas gali būti nurodomas ant remiamo sportininko sportinės aprangos?
Atsakymas. Tokia informacija gali būti skelbiama tik renginių, kuriuose dalyvauja remiamas asmuo, organizavimo vietoje ir tik ant reklaminių stendų, dangos, remiamų asmenų aprangos. Kitu laiku prekių ženklai ant remiamo asmens aprangos neturėtų būti rodomi.
6. Ar galima reklaminę atributiką (marškinėlius, puodelius ir panašiai) su lošimų organizatoriaus prekės ženklu naudoti reklamoje televizijoje ir/arba internete, arba perduoti remiamų komandų sirgaliams bei žaidėjams, kurie naudotų jas asmeniniais tikslais?
Atsakymas. 2025 m. liepos 1 d. įsigaliosiančiuose įstatymo pakeitimuose atskiriama lošimų reklamos ir lošimų organizatorių vykdomo rėmimo tvarka. Įstatyme nenumatyta galimybė skelbti lošimų organizatorių reklamą ant reklaminės atributikos. Todėl tokios atributikos viešinimas ar platinimas yra neleidžiamas. Rėmėjo prekės ženklas gali būti nurodytas ant sportininko aprangos, bet tik renginio vietoje.
7. Lošimus organizuojanti bendrovė remia sporto renginį – Fanų zoną, skirtą čempionato stebėjimui. Jo metu dideliame LED ekrane bus transliuojamos visos čempionato rungtynės. Ar galima informuoti apie tokio renginio rėmimą?
Atsakymas. Nurodytas renginys nepatenka į galimų remti renginių sąrašą, nes Azartinių lošimų įstatymas nenumatyto galimybės remti renginių, kurių metu rodomos sporto varžybos. Renginys, kuriame rodomos rungtynės, nėra laikomas transliacija. Lažybų reklama tokio renginio metu taip pat draudžiama, nes ją leidžiama skelbti tik televizijoje, radijuje ir internete.
Įstatymas leidžia skelbti tik tokius rėmimo pranešimus, kuriuose nurodoma, kad lažybų bendrovės remia sporto renginius ar jų transliacijas, sporto organizacijas, sportininkus, kultūros ir meno renginius ar jų transliacijas, kultūros ir meno organizacijas ir meno kūrėjus.
8. Ar gali būti informuojama apie filmų, laidų, rungtynių transliacijų rėmimą?
Atsakymas. Informavimas apie filmų, laidų transliacijų rėmimą negali būti skelbiamas, kadangi šie renginiai nepatenka į galimų remti renginių sąrašą. Leidžiama informuoti apie sporto renginio ar jo transliacijos, meno, ar kultūros renginio rėmimą. Tokie rėmimo pranešimai gali būti skelbiami neribotai (išskyrus tiesioginės transliacijos metu). Privaloma nurodyti būsimo remiamo renginio ar jo transliacijos laiką ir vietą.
9. Ar galima naudoti lošimus organizuojančios bendrovės prekės ženklą ant remiamos komandos šokėjų aprangų, rankšluosčių, puodelių, gertuvių ir panašiai?
Atsakymas. Įstatymas leidžia apie rėmėjo pristatymą skelbti renginių metu, jų vietoje tik ant reklaminių stendų, dangos, remiamų asmenų aprangos ar kitose panašaus pobūdžio vietose. Atsižvelgiant į tai, kad rankšluosčius, puodelius, gertuves ir panašius daiktus su lažybų organizatoriaus prekių ženklu asmenys gali išsinešti iš renginio organizavimo vietos, tokios reklamos atributikos viešinimas ar platinimas pažeistų įstatymo reikalavimus.
Prekės ženklas ant remiamos komandos šokėjų aprangų gali būti naudojamas, tačiau tik renginio vietoje ir jo organizavimo metu.
10. Ar spaudos konferencijose galimi rėmėjo, lošimus organizuojančios bendrovės, pristatymai?
Atsakymas. Tokia informacija gali būti nurodyta, jei spaudos konferencija vyks įstatyme nurodytu laiku. Rėmėjo pristatymai renginių organizavimo vietoje gali būti skelbiami prieš remiamus renginius, kuriuose dalyvauja ar kuriuos organizuoja remiamas asmuo, renginių metu, įskaitant renginių pabaigos dieną. Pristatymas turi būti susijęs su remiamo asmens dalyvavimu įvykyje.
11. Ar galimas pranešimas apie rėmimą sporto transliacijos metu?
Atsakymas. Leidžiama informuoti tik apie būsimą remiamą transliaciją. Įstatyme nenumatyta, kad transliacijos rėmėjas gali būti pristatomas programos pradžioje, jos eigoje ir/ar pabaigoje.
Atnaujinimo data: 2025-07-01