BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Augantis leidžiamos lošimų reklamos transliacijos kiekis – žiniasklaidos atsakomybė

Data

2021 06 16

Įvertinimas
0
SPORTS~1.JPG

Prasidėjus Europos futbolo čempionatui ir jo transliacijoms Lietuvoje, kartu su jomis pastebimai išaugo ir azartinių lošimų reklamos, skelbiamos per rungtynių pertraukėles, srautas ir aktyvumas.

Lošimų priežiūros tarnyba, būdama atsakinga institucija, supranta žiūrovų susirūpinimą ir net galimą pasipiktinimą, kad suaktyvėjusi lošimų reklama rungtynių metu galimai daro neigiamą įtaką tiek jaunimui, tiek ir kitiems visuomenės nariams.

Norime priminti, kad azartinių lošimų reklamos skelbimas yra reglamentuotas Lietuvos Respublikos Seimo priimto Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (toliau – Lošimų įstatymas) 10 straipsnio 9, 9(1) ir 9(2) dalyse.

Šiame įstatyme nustatyta, kokią su lošimais susijusią informaciją galima skelbti  (nedraudžiama skelbti azartinius lošimus organizuojančių bendrovių pavadinimus, jų prekių ženklus ir organizuojamų lošimų rūšis, taip pat privalo būti skelbiamas įspėjamasis užrašas dėl azartinių lošimų reklamos).

Taip pat norime pažymėti, kad Lošimų įstatyme nenustatyti azartinių lošimų skelbimo dažnumo, reklamos skelbimo laiko ar reklamos (reklaminio banerio) dydžio reikalavimai, todėl Lošimų priežiūros tarnyba neturi teisinio pagrindo azartinių lošimų reklamos, atitinkančios Lošimų įstatymo reikalavimus, vertinti minėtais aspektais.             

Lošimų priežiūros tarnyba nuolat vykdo azartinių lošimų reklamos stebėseną ir nustačiusi, kad skelbiama azartinių lošimų reklama prieštarauja reikalavimams ar skelbiama informacija, kuri skatina lošti (Lošimų įstatymo 10 straipsnio 19 dalis), nedelsiant imasi priemonių, kad užkirstų kelią draudžiamos azartinių lošimų reklamos skelbimui.

Imantis priemonių yra nedelsiant informuojami už draudžiamos azartinių lošimų reklamos skelbimą atsakingi asmenys. Tuo atveju, jei į tokius pranešimus nereaguojama, Lošimų priežiūros tarnyba imasi priemonių, kad už draudžiamos azartinių lošimų reklamos skelbimą atsakingi asmenys būtų patraukti administracinėn atsakomybėn, o azartinius lošimus organizuojančių bendrovių atžvilgiu pradedami patikrinimai ir bendrovėms yra taikomos poveikio priemonės.

Atkreipiame dėmesį, kad itin padidėjusį azartinių lošimų reklamos srautą valdo būtent reklamos skleidėjai ir žiniasklaida.

Nepaisant to, kad skleidžiamos reklamos kiekis nėra teisiškai reglamentuotas, reklamos skleidėjai turi būti pakankamai socialiai atsakingi ir užtikrinti, kad jų transliuojamos reklamos kiekis ir srautas būtų protingas ir proporcingas.