Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasitarimas

2024-12-05, 09:40

 

Svarstomi klausimai:

1. Dėl atlikto UAB „Olympic Casino Group Baltija“ neplaninio specialiojo patikrinimo pagal 2024 m. rugpjūčio 28 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-31. UAB ,,Olympic Casino Group Baltija“ (toliau – Bendrovė) neplaninis specialusis patikrinimas pradėtas dėl viešoje erdvėje Bendrovės reklamuojamo prekių ženklo ,,OlyBet POKER“, kuris galimai pažeidžia Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (toliau – ALĮ) 10 straipsnio 9 ir 9-1 dalių reikalavimus, nes šalia Bendrovės prekių ženklo „OlyBet“ nurodomas lošimo pavadinimas „POKER“, kas laikytina papildoma rašytine informacija ALĮ 10 straipsnio 9-1 dalies prasme, ir taip pat galimai pažeidžia ALĮ 10 straipsnio 19 dalies reikalavimus. Priežiūros tarnyba raštu kreipėsi į Bendrovę, nurodydama, kad Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) darbuotojai, atlikdami žiniasklaidos ir viešosios erdvės stebėsenos veiksmus, socialiniame tinkle „Instagram“ užfiksavo skelbiamą Bendrovės valdomo prekių ženklo „OlyBet POKER“ reklamą, pažeidžiančią ALĮ 10 straipsnio 9 ir 9-1 dalių reikalavimus, ir rekomenduodama Bendrovei nedelsiant nutraukti aukščiau nurodytos lošimų reklamos skelbimą. Siekiant užtikrinti, kad lošimų organizatoriams skelbiant prekių ženklus, nebūtų apeinami draudimai, numatyti ALĮ 10 straipsnio 9-1 dalyje, Priežiūros tarnyba konsultacijas dėl prekių ženklų naudojimo reklamoje prižiūrimiems ūkio subjektams pradėjo teikti jau 2020 metais, konsultacija dėl azartinių lošimų reklamos ir skatinimo dalyvauti lošimuose Priežiūros tarnybos buvo parengta, vadovaujantis ne tik ALĮ, bet ir Reklamos, Visuomenės informavimo ir Prekių ženklų įstatymais, tačiau tada Bendrovė jokių kontrargumentų, pastabų neteikė. Atlikus neplaninį specialųjį patikrinimą konstatuota, kad Bendrovė inicijavo Bendrovės prekių ženklo ,,OlyBet POKER“ reklamą viešoje erdvėje (socialinis tinklas „Instagram“, www.lrytas.lt, televizijos kanalas „TV3“, www.delfi.lt) 2024 m. rugpjūčio 16, 23, 25 d., 2024 m. rugsėjo 3 d., kuri galimai pažeidžia ALĮ 10 straipsnio 9-1 dalies reikalavimus, nes šalia Bendrovės prekių ženklo „OlyBet“ nurodomas lošimo pavadinimas „POKER“, kas laikytina draudžiama papildoma rašytine informacija ALĮ 10 straipsnio 9-1 dalies prasme. Atsakingu už minėtą galimą pažeidimą laikytinas Bendrovės atsakingas asmuo. Nutarta Bendrovės neplaninio specialiojo patikrinimo medžiagą dėl galimo ALĮ pažeidimo perduoti Priežiūros tarnybos Patariamajai komisijai sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti.

Pranešėjai:
    Dalyviai:

      2. Dėl atlikto tyrimo pagal 2024 m. gegužės 20 d. pavedimą atlikti tyrimą Nr. PAT-23. Priežiūros tarnyba buvo informuota, kad (duomenys neskelbtini) socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbtame poste skelbiamas tekstas, kad Cbet prognozuoja, kad (duomenys neskelbtini). Priežiūros tarnyba socialiniame tinkle ,,Instagram“ informavo (duomenys neskelbtini), kad socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje (duomenys neskelbtini) jo skelbiama informacija pažeidžia ALĮ 10 straipsnio 19 dalies nuostatas. Priežiūros tarnyba taip pat nurodė nedelsiant, bet ne vėliau nei per 5 dienas, pašalinti iš socialinio tinklo „Facebook“ paskyros skelbiamą informaciją, prieštaraujančią ALĮ 10 straipsnio 19 dalies nuostatoms, o taip pat užtikrinti, kad ateityje socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje (ir kituose socialiniuose tinkluose, kuriuose turi paskyras) nebūtų skelbiama draudžiama informacija, kuria skatinama lošti. Priežiūros tarnyba įspėjo (duomenys neskelbtini), kad nepašalinus nurodytos informacijos ir toliau skatinant lošti, ar ateityje Priežiūros tarnybos specialistams užfiksavus jos socialinių tinklų paskyrose skatinimą lošti, Priežiūros tarnyba spręs dėl tyrimo pradėjimo ir poveikio priemonių taikymo atsakingiems asmenims už jo socialinių tinklų paskyrose skelbiamą informaciją, kuria skatinama lošti. (duomenys neskelbtini) socialiniame tinkle „Instagram“ informavo, kad pašalino Priežiūros tarnybos nurodytą informaciją. 2024 m. gegužės 20 d. buvo pradėtas tyrimas pagal 2024 m. gegužės 20 d. pavedimą atlikti tyrimą Nr. PAT-23. Iš surinktos tyrimo medžiagos nustatyta, kad (duomenys neskelbtini) socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje (duomenys neskelbtini) ir socialinio tinklo ,,Instagram“ paskyroje (duomenys neskelbtini) užfiksuota skelbta informacija, kur matomas nesunkiai identifikuojamas prekių ženklas – Cbet, kuris yra UAB „Tete-a-Tete“ kazino prekių ženklas, ir papildoma informacija. Užfiksavus skelbiamą informaciją bei skelbtos informacijos sąsajas su bendrove, įvertinus teisinio reglamentavimo nuostatas, aiškintasi, ar (duomenys neskelbtini) paskyrose skelbiant informaciją su matomu, nesunkiai identifikuojamu prekių ženklu – Cbet, nebuvo pažeisti ALĮ nustatyti reklamos reikalavimai ir skatinama lošti. Tyrimo metu (duomenys neskelbtini) patvirtino, kad jis yra atsakingas už (duomenys neskelbtini) paskyrų sukūrimą, informacijos jose talpinimą, skelbiamos informacijos turinį bei nurodė, kad už Cbet prekės ženklo viešinimą savo kanaluose yra atsakingas jis pats, kad jo ir UAB „Tete-a-Tete“ kazino nesieja jokios bendradarbiavimo/rėmimo sutartys, neginčijo fakto, kad skelbė informaciją su prekių ženklu Cbet ir patvirtino esantis atsakingas už skelbtą informaciją, finansinės naudos negauna, tačiau nurodė, kad nepripažįsta, kad skelbdamas informaciją (duomenys neskelbtini) paskyrose su prekės ženklu Cbet, atkreipia savo sekėjų/stebėtojų dėmesį į lošimus organizuojančią bendrovę ir nepripažįsta, kad talpindamas nuotraukas (duomenys neskelbtini) paskyrose, atkreipia dėmesį į lošimus organizuojančią bendrovę. Tyrimo metu, Priežiūros tarnybos Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausiosios specialistės (konsultantės) tarnybiniame pranešime, kuriame pateikta psichologo išsilavinimą turinčio Priežiūros tarnybos darbuotojo nuomonė, nurodyta, kad paskyrose skelbiant informaciją su Cbet prekių ženklu ir papildomą informaciją, sietiną su UAB „Tete-a-tete“ kazino, skelbiant siūlomus UAB „Tete-a-tete“ kazino lažybų koeficientus su prekių ženklu Cbet, identifikuojant UAB „Tete-a-tete“ kazino prekių ženklą, norėta ALĮ 10 straipsnio 19 dalyje draudžiamu būdu atkreipti (duomenys neskelbtini) stebinčių asmenų dėmesį į UAB „Tete-a-tete“ kazino ir UAB „Tete-a-tete“ kazino teikiamas lošimų paslaugas, paskatinti dalyvauti UAB „Tete-a-tete“ kazino organizuojamuose lošimuose. Priežiūros tarnyba ne kartą (duomenys neskelbtini) buvo įspėjusi, jog ALĮ 10 straipsnio 9 dalis numato, kad Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama reklamuoti azartinius lošimus, išskyrus azartinius lošimus organizuojančių bendrovių pavadinimus, prekių ženklus ir organizuojamų lošimų rūšis ir kad ALĮ 10 straipsnio 9-1 dalis numato, jog skelbiant šio straipsnio 9 dalyje nurodytą reklamą draudžiama nurodyti bet kokią papildomą rašytinę, vaizdinę ar garsinę informaciją, ir prašė užtikrinti, kad socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje ir socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje (ir kituose socialiniuose tinkluose, kuriuose ji turi paskyras) nebūtų skelbiama draudžiama informacija, kuria skatinama lošti, tačiau (duomenys neskelbtini) neatsižvelgė į Priežiūros tarnybos įspėjimą ir neužtikrino, kad (duomenys neskelbtini) paskyrose nebūtų skelbiama draudžiama informacija, kuria skatinama lošti. Atlikus tyrimą konstatuota, kad (duomenys neskelbtini) yra atsakingas už (duomenys neskelbtini) socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje (duomenys neskelbtini) ir socialinio tinklo ,,Instagram“ paskyroje (duomenys neskelbtini) skelbtą informaciją su Cbet prekių ženklu ir papildoma informacija, sietiną su UAB „Tete-a-tete“ kazino, atkreipiančia dėmesį į UAB „Tete-a-tete“ kazino ir UAB „Tete-a-tete“ kazino teikiamas lošimų paslaugas, skatinančią apsilankyti vietose, kuriose UAB „Tete-a-tete“ kazino teikia lošimų organizavimo paslaugas, dalyvauti lošimuose, tuo pažeidžiant ALĮ 10 straipsnio 9, 9-1 ir 19 dalių reikalavimus. Nutarta atsakingam asmeniui surašyti administracinio nusižengimo protokolą už ANK 134 straipsnio 8 dalies pažeidimą (Azartinių lošimų organizavimo tvarkos pažeidimas arba lošimo reglamento pažeidimas) dėl konstatuoto azartinių lošimų organizavimo tvarkos pažeidimo.

      Pranešėjai:
        Dalyviai:

          3. Dėl atlikto UAB „Baltic Bet“ neplaninio specialiojo patikrinimo pagal 2024 m. gegužės 13 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-21. Priežiūros tarnyba lošimų organizatoriui UAB „Baltic Bet“ (toliau – bendrovė) skyrė 30 000 Eur baudą už ALĮ 18 straipsnio 1 dalies pažeidimą (,,lošimai yra organizuojami pagal lošimo reglamentą“). 2024 m. kovo 26 d. Priežiūros tarnyboje buvo gautas pareiškėjo skundas dėl bendrovės sprendimo anuliuoti 13 (trylika) lažybų įvykių, už kuriuos pareiškėjas atliko statymus. Bendrovė sprendimą anuliuoti 13 (trylika) lažybų įvykių, už kuriuos pareiškėjas atliko statymus, priėmė remdamasi bendrovės nuotolinio lošimo reglamento priedo Nr. 1 (toliau – reglamentas) 56 punktu: ,,56. Jeigu lažybų organizatorius, sudarydamas lažybas su lošėju, suklydo iš esmės (akivaizdžiai klaidingas lažybų koeficientas, praleistas kablelis, pranašume teigiamas ženklas sukeistas su neigiamu, papildoma lažybų įvykio pasiūla neatitinka pagrindinių to paties įvykio baigčių pasiūlos (nugalėtojas, suminis, pranašumas ir pan.), baigties koeficientas iš esmės skiriasi nuo tos pačios baigties koeficientų kitų lažybų bendrovių pasiūloje, įskaitant tuos, kuriuos siūlo statymo priėmimo metu) ir šią klaidą lažybų organizatorius nustatė po lažybų įvykio pradžios, tai lažybų organizatorius, vadovaudamasis raštišku vadovo sprendimu, anuliuoja lažybas ir sustabdo laimėjimų išmokėjimą.“ Atlikus bendrovės neplaninį specialųjį patikrinimą, Priežiūros tarnybos direktoriaus 2024 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. DIE-653 konstatuota, kad bendrovė nepagrįstai taikė anuliavimą 13 (trylikai) lažybų įvykių, už kuriuos pareiškėjas atliko statymus, remdamasi bendrovės Reglamento 56 punkte įtvirtinta nuostata (lažybos yra anuliuojamos, kuomet baigties koeficientas „iš esmės“ skiriasi nuo tos pačios baigties koeficientų kitų lažybų bendrovių pasiūloje statymo priėmimo metu), kadangi neturėjo nusistačiusi kriterijų, kuriais vadovaujantis būtų galima objektyviai įvertinti, ar bendrovės siūlyti lažybų koeficientai „iš esmės“ skyrėsi nuo kitų lažybų bendrovių koeficientų, ir tokiu būdu pažeidė ALĮ 18 straipsnio 1 dalį (lošimai organizuojami pagal lošimo reglamentą).

          Pranešėjai:
            Dalyviai:

              4. Dėl ,,Euloto“, UAB prašymo patikslinti didžiųjų loterijų veiklos licenciją, suderinant didžiosios momentinės loterijos ,,VIP DOVANA“ taisykles“. Nutarta patikslinti bendrovei išduotą didžiųjų loterijų veiklos licenciją Nr. LD2, suderinant didžiosios momentinės loterijos „VIP DOVANA“ taisykles.

              Pranešėjai:
                Dalyviai:

                  5. Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos veiklos organizavimo klausimų aptarimo.

                  Pranešėjai:
                    Dalyviai: