Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasitarimas
2024-07-18, 10:00
Svarstomi klausimai:
1. Dėl „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licencijos patikslinimo, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Pinigų sala“ taisykles.
Nutarta patikslinti „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licenciją, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Pinigų sala“ taisykles.
Pranešėjai:
Dalyviai:
2. Dėl UAB „Olifėja“ didžiųjų loterijų veiklos licencijos patikslinimo, suderinant didžiosios tiražinės loterijos „Teleloto+“ taisyklių pakeitimus.
Nutarta patikslinti UAB „Olifėja“ didžiųjų loterijų veiklos licenciją, suderinant didžiosios tiražinės loterijos „Teleloto+“ taisyklių pakeitimus.
Pranešėjai:
Dalyviai:
3. Dėl atlikto UAB „Limonas“ planinio patikrinimo pagal 2024 m. gegužės 7 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-20.
Planinio patikrinimo metu Priežiūros tarnyba patikrino UAB „Limonas“ (toliau – bendrovė) lošimų organizavimo vietas – lošimo automatų salonus dėl lošimo įrenginių atitikimo ALĮ nuostatoms bei kitų teisės aktų reikalavimams. Patikrinimo metu buvo pildomi Lošimo įrenginių kontroliniai klausimynai.
Patikrinimo metu buvo tikrinti automatų salonai esantys Geležinkelio g. 6-2 ir Dariaus ir Girėno g. 5F Vilniuje.
Patikrinimo metu buvo patikrinti visi (76 vienetai) bendrovei priklausantys B kategorijos lošimo automatai, jų ženklai. Taip pat patikrinti lošimo įrenginių duomenys, saugomi Lietuvos lošimo įrenginių registre, su faktiniais lošimo automatų duomenimis lošimo automatų salonuose – neatitikimų nenustatyta (patikrinimo metu buvo užpildyti Lošimo įrenginių kontroliniai klausimynai, juose užfiksuotos patikrinimo metu nustatytos aplinkybės).
Atlikus patikrinimą ir įvertinus surinktą informaciją, konstatuota, kad:
1. Bendrovė, eksploatuodama lošimo įrenginį, kurio programinė įranga neatitiko sertifikate nurodytų duomenų, pažeidė ALĮ 161 straipsnio 5 dalyje nurodytus reikalavimus.
2. Įvertinus tai, kad patikrinimo metu Bendrovė pateikė informaciją, kuri leidžia daryti išvadą, kad minėtas pažeidimas panaikintas, o lošimo įrenginio eksploatacija nutraukta bei vadovaujantis protingumo ir proporcingumo principais ir įsakymo dėl mažareikšmiškumo 5.7 papunkčiu, toks pažeidimas laikytinas mažareikšmiu teisės aktų reikalavimų pažeidimu.
3. Bendrovė laikėsi ALĮ ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, organizuodama lošimus lošimo automatų salonuose (lošimų B kategorijos automatais veiklos eksploatuojant B kategorijos automatus sritis).
Nutarta įspėti bendrovės direktorių, kad už pakartotinai per vienerius metus padarytą tapatų, aukščiau 2 punkte nurodytą pažeidimą, kuris buvo pripažintas kaip mažareikšmis, bus taikomos poveikio priemonės.
Pranešėjai:
Dalyviai:
4. Dėl UAB „Top Sport“ nuotolinio lošimo organizavimo reglamento papildymų patvirtinimo.
Nutarta patvirtinti UAB „Top Sport“ nuotolinio lošimo organizavimo reglamento papildymus.
Pranešėjai:
Dalyviai:
5. Dėl „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licencijos patikslinimo, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Piktieji vaisiai“ taisykles.
Nutarta patikslinti „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licenciją, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Piktieji vaisiai“ taisykles.
Pranešėjai:
Dalyviai:
6. Dėl „Bally Gaming Inc.“ gaminamų lošimo įrenginių tipų patvirtinimo ir jų įregistravimo Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Nutarta patvirtinti „Bally Gaming Inc.“ gaminamų lošimo įrenginių tipus ir juos įregistruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Pranešėjai:
Dalyviai:
7. Dėl „Novomatic AG“ gaminamų lošimo įrenginių tipo patvirtinimo ir jo įregistravimo Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Nutarta patvirtinti „Novomatic AG“ gaminamų lošimo įrenginių tipą ir jį įregistruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Pranešėjai:
Dalyviai:
8. Dėl atlikto tyrimo pagal 2024 m. gegužės 8 d. pavedimą atlikti tyrimą Nr. PAT-22.
Priežiūros tarnyboje buvo užfiksuota anoniminio pareiškėjo informacija, kad "bare „Arno baras“, esančiame adresu Ruklio g. 8, Rukla (toliau – Baras) ir pastebėti 2 veikiantys kazino aparatai ir bare dirbantis personalas neturi galimybės patikrinti, ar lošiantys asmenys nėra įtraukę savęs į neleidžiamų asmenų sąrašus lošimo erdvėse, nes niekas jokių duomenų netikrina.“
Priežiūros tarnybos specialistai nuvyko į Barą patikrinti informaciją, ar jame yra vykdomi galimai nelegalūs lošimai. Apsilankymo Bare metu buvo užfiksuoti 3 mechaniniai įrenginiai, kurie pirminiu vizualiu vertinimu buvo panašūs į lošimo įrenginius, kurie buvo išjungti. Ant įrenginių šono pritvirtintos įmautės su įrenginių aprašymais, ant vieno iš jų – žaidimo taisyklės. Baro darbuotoja neprisistačiusiems specialistams nurodė, kad įrenginiais galima lošti (žaisti), tačiau jie šiuo metu išjungti, kadangi nėra klientų. Ji įrenginius įjungti galėtų, jei specialistai tikrai norėtų palošti. Darbuotojos teigimu, laimėjimo atveju laimėtojas gautų alaus iš baro. Baro darbuotoja taip pat nurodė, kad lošimo automatais nelabai kas domisi, ir jie atlieka daugiau dekoratyvines funkcijas.
Vertinant užfiksuotą informaciją bei atlikus stebėsenos veiksmus, 2024 m. gegužės 8 d. buvo pradėtas tyrimas pagal pavedimą atlikti tyrimą Nr. PAT-22.
Tyrimo metu įvertinus galiojančius teisės aktus, Priežiūros tarnybos iniciatyva pradėto tyrimo metu surinktus faktinius duomenis, taip pat atsižvelgiant į reikalavimus, kurie keliami, norint konstatuoti administracinį nusižengimą (asmuo administracinėn atsakomybėn traukiamas tik tada, kai byloje esančių įrodymų pagrindu yra konstatuota visa jam inkriminuojamo administracinio teisės pažeidimo sudėtis), t. y. objektyvūs ir subjektyvūs požymiai (objektas, objektyvioji pusė, subjektas, subjektyvioji pusė), darytina išvada, kad UAB „Elona“ direktorius neteisėtai naudojo į lošimo automatus panašius įrenginius, tačiau jo veiksmuose nėra ANK 134 straipsnio 8 dalyje (Azartinių lošimų organizavimo tvarkos arba lošimo reglamento pažeidimas) numatyto administracinio teisės nusižengimo subjektyviosios pusės. Įvertinus surinktus duomenis, matyti kad UAB „Elona“ direktoriaus neturėjo tikslo padaryti įstatymų uždraustą veiką ir naudoti įrenginius, kurie panašūs į lošimo automatus, tokiu būdu pažeidžiant ALĮ 16 straipsnio 5-1 dalį. Tai patvirtina ant įrenginių užklijuoti informaciniai pranešimai, išduoti žaidimų automatų pasai. Tyrimo metu nenustatytos aplinkybės, kad lošiant buvo galimybė lošėjams išmokėti piniginius laimėjimus automatu. Pagal ankstesnį, iki 2019 m. gegužės 1 d. galiojusį reglamentavimą, bare naudoti įrenginiai buvo priskirti žaidimo automatų kategorijai. Žaidimų automatų organizavimo tvarka ALĮ nustatyta 2019 m. gegužės 1 d.
UAB „Elona“ direktorius, sužinojęs, kad Priežiūros tarnyba atlieka tyrimą dėl to, kad UAB „Elona“ naudoja į lošimo įrenginius panašius žaidimo automatus, pašalino įrenginius per 5 kalendorines nuo atsakymo pateikimo Priežiūros tarnybai.
Tyrimo metu nustačius, kad naudoti įrenginiai panašūs į lošimo įrenginius, tačiau neturi visų lošimo įrenginio požymių, darytina išvada, kad ALĮ 10 straipsnio 8 dalis nepažeista.
Atlikus tyrimą ir įvertinus surinktą informaciją, konstatuota, kad UAB „Elona“ „Arno bare“, esančiame adresu Ruklio g. 8, Rukla, pažeidžiant ALĮ 16 straipsnio 5-1 dalį eksploatavo įrenginius savo turiniu ir forma panašius į lošimo įrenginius, tačiau vadovaujantis ANK 565-1 straipsnio 1 punktu, administracinio nusižengimo teisena yra nutrauktina, kadangi padaryta veika neturi administracinio nusižengimo požymių.
Nutarta administracinio nusižengimo teiseną dėl UAB „Elona“ įrenginių eksploatavimo savo turiniu ir forma panašių į lošimo įrenginius Arno bare“, esančiame adresu Ruklio g. 8, Rukla nutraukti.
Pranešėjai:
Dalyviai:
9. Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos veiklos organizavimo klausimų aptarimo.
Pranešėjai:
Dalyviai: