Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasitarimas
2024-05-15, 15:00
Svarstomi klausimai:
1. Dėl atlikto UAB „Tete-a-Tete“ kazino neplaninio specialiojo patikrinimo pagal 2023 m. gruodžio 14 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-45.
Priežiūros tarnyboje buvo gautas Pareiškėjo pranešimas dėl UAB ,,Tete-a-tete“ kazino (toliau – Bendrovė) Pareiškėjo atžvilgiu priimto sprendimo nutraukti su juo sudarytą nuotolinio lošimo sutartį.
Pareiškėjas pranešime nurodė, kad Bendrovė elektroniniu paštu atsiuntė jam informacinį laišką, kuriame nurodė, jog vienašališkai su juo nutraukia nuotolinio lošimo sutartį, kadangi Bendrovė pastebėjo, kad Pareiškėjas atliko (duomenys neskelbtini).
Taip pat Pareiškėjas nurodė, kad Bendrovė, (duomenys neskelbtini). Tokiu būdu buvo sudarytos nevienodos sąlygos laimėti ir pažeistos Pareiškėjo, kaip lošėjo, teisės.
Priežiūros tarnyba, siekdama įvertinti, ar yra pagrindas pradėti Bendrovės neplaninį specialųjį patikrinimą pagal Pareiškėjo pranešime nurodytus duomenis, rinko informaciją.
Išanalizavus vertinimo metu surinktą informaciją dėl Pareiškėjo pranešime nurodytų aplinkybių, susijusių su Bendrovės Pareiškėjo atžvilgiu(duomenys neskelbtini), nustatyta, kad nėra jokių aplinkybių, leidžiančių teigti, kad Bendrovė galimai (duomenys neskelbtini), veikė ne pagal Bendrovės reglamente nustatytą tvarką ir, kad galimai pažeidė ALĮ 18 straipsnio 1 dalies nuostatas.
Išanalizavus vertinimo metu surinktą informaciją dėl Pareiškėjo pranešime nurodytų aplinkybių, susijusių su Bendrovės sprendimu nutraukti su Pareiškėju sudarytą nuotolinio lošimo sutartį, nenustačius aplinkybių, leidžiančių iš anksto nustatyti pažeidimo nepadarymo fakto, įvertinus, kokius atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus atitinka surinkta informacija, Priežiūros tarnyboje nuspręsta pradėti Bendrovės neplaninį specialųjį patikrinimą.
Patikrinimo metu nustatyta, kad ginčas tarp Pareiškėjo ir Bendrovės kilo dėl Bendrovės sprendimo nutraukti su Pareiškėju sudarytą nuotolinio lošimo sutartį. Bendrovė nurodė, kad pastebėjus, kad Pareiškėjas pasinaudojo lažybų pasiūloje įsivėlusia klaida, Pareiškėjui atlikus statymą jau žinant lažybų įvykio baigties rezultatą, Pareiškėjui nepranešus apie klaidą Bendrovei ir galimai pasidalinus šia informacija su broliu, remdamasi Bendrovės reglamento nuostatomis, nutraukė nuotolinio lošimo sutartį su Pareiškėju. Pareiškėjas su Bendrovės sprendimu nesutiko, nurodydamas, kad jei lažybų įvykis ir buvo prasidėjęs, jis to nebuvo pastebėjęs ir informacija dėl atlikto statymo su niekuo nesidalino. Taigi, patikrinimo metu siekta patikrinti, ar Bendrovės priimtas sprendimas Pareiškėjo atžvilgiu buvo pagrįstas ir teisėtas, nepažeidžiantis ALĮ 18 straipsnio 1 dalies ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių azartinių lošimų organizavimo veiklą, reikalavimų.
Vadovaujantis ALĮ, būtent lošimų organizatorius, o ne lošėjas privalo užtikrinti lažybų pasiūlos atitikimą ALĮ reikalavimams (ALĮ 10-3 straipsnis), domėtis įvykiais, dėl kurių baigčių siūlo lažintis ir pateikti teisingą lažybų pasiūlą lošėjams bei užtikrinti, kad lošėjai negalėtų atlikti statymų, prasidėjus lažybų įvykiui.
Bendrovė pati patvirtino, kad į Pareiškėją nesikreipė, kad jis paaiškintų, ar jis pastebėjo klaidą lažybų pasiūloje, nurodant pasirinkto spėti lažybų įvykio pradžios laiką, taip pat to, kodėl nepranešė apie klaidą Bendrovei, taip pat to, ar dalinosi su broliu informacija apie pastebėtą Bendrovės klaidingai nurodytą lažybų įvykio pradžios laiką. Taip pat Bendrovė pripažino ir tai, kad su pačiu Pareiškėju nesiaiškino Bendrovei keliančių abejonių, susijusių su Pareiškėjo (duomenys neskelbtini).
ALĮ 18 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, kad lošimai yra organizuojami pagal lošimo reglamentą. Pagal ALĮ būtent lošimų reglamentas yra esminis dokumentas, kuriame detalizuojama, kaip ir kokiomis sąlygomis yra vykdomi lošimai, tame tarpe lošimų reglamentas reguliuoja ir santykius tarp lošėjo ir lošimus organizuojančios bendrovės. Būtent todėl visos aplinkybės, kurios gali įtakoti lošėjo ar lošimų organizatoriaus teisėtus interesus, turi būti aiškiai aprašytos reglamente ir/ar kituose teisės aktuose, lošėjui turi būti žinomos, lošėjo ir lošimus organizuojančios bendrovės santykiai negali būti nepagrįstame neapibrėžtume.
Konstatuota, kad Bendrovės (duomenys neskelbtini) yra atsakingas už Bendrovėje priimtą sprendimą, remiantis Bendrovės nuotolinio lošimo reglamento nuostatomis, su Pareiškėju nutraukti nuotolinio lošimo sutartį, tokiu būdu galimai pažeidžiant nuotolinio lošimo sutarties ir Bendrovės reglamento nuostatas, susijusias su teise vienašališkai Bendrovei nutraukti nuotolinio lošimo sutartį su Pareiškėju, ir ALĮ nustatytą lošimų organizavimo tvarką - ALĮ 18 straipsnio 1 dalį.
Nutarta neplaninio specialiojo patikrinimo medžiagą dėl galimo ALĮ pažeidimo, perduoti Priežiūros tarnybos Patariamajai komisijai sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti.
Pranešėjai:
Dalyviai:
2. Dėl „Bally Gaming Inc.“ gaminamų lošimo įrenginių tipų patvirtinimo ir jų įregistravimo Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Nutarta patvirtinti „Bally Gaming Inc.“ gaminamų lošimo įrenginių tipus ir juos įregistruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre.
Pranešėjai:
Dalyviai:
3. Dėl „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licencijos patikslinimo, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Laimingi augintiniai“ taisykles.
Nutarta patikslinti „Euloto“, UAB didžiųjų loterijų veiklos licenciją, suderinant didžiosios momentinės loterijos „Laimingi augintiniai“ taisykles.
Pranešėjai:
Dalyviai:
4. Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos veiklos organizavimo klausimų aptarimo.
Pranešėjai:
Dalyviai: