Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Lošimų reklama su įspėjamaisiais užrašais – jau nuo vasaros vidurio

Data

2020 04 29

Įvertinimas
0
gambling-4178466__340.jpg

Š. m. balandžio 28 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė svarbias Azartinių lošimų įstatymo pataisas, kuriomis buvo įtvirtintas reikalavimas nuo 2020 m. liepos 1 d. leidžiamoje azartinių lošimų reklamoje skelbti įspėjamuosius užrašus apie tai, kad dalyvaujant azartiniuose lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo azartinių lošimų ar patologinis potraukis lošti.

„Priklausomybė išsivysto ne kiekvienam lošėjui, tačiau ši rizika egzistuoja visuomet. Praktika įspėti žmones apie potencialias neigiamas pasekmes Lietuvoje jau egzistuoja tabako ir farmacijos sektoriuose ir jos taikymas azartinių lošimo sektoriui būtų nuoseklus žingsnis, parodantis vienodą požiūrį į probleminių pasekmių galinčias turėti veiklas. Azartinių lošimų  reklama yra priemonė, kuria skatinama lošti, ir kuri sudaro sąlygas atsirasti iš lošimų kylančiai žalai žmonių sveikatai“, – teigia naujų nuostatų iniciatoriai.

Šiuo metu teisės aktuose nustatyti draudimai ir apribojimai nėra pakankamai efektyvūs, nes visuomenė (o ypač jaunimas) nėra informuojami apie neigiamas lošimų pasekmes. Siekiant efektyvios probleminio lošimo prevencijos ir užtikrinti tinkamą visuomenės informavimą apie neigiamą lošimų poveikį asmens sveikatai, į socialinės reklamos sklaidą būtina įtraukti ir azartinių lošimų organizatorius.

Panaši praktika taikoma ir kitose Europos šalyse. Perspėjimai apie lošimo grėsmę varijuoja nuo žaismingų „Lošk subalansuotai“( Belgija) ir „Kad lošimas liktų žaidimu“ (Šveicarija), iki griežtesnių perspėjimų apie rizikas Čekijoje, Estijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje.

Įspėjamojų užrašų turinį ir jų pateikimo reklamoje taisykles iki 2020 m. birželio 30 d. nustatys Lošimų priežiūros tarnyba.