2023-09-22

Lošimų priežiūros tarnybos surengta Tarptautinė lošimus prižiūrinčių institucijų konferencija

Š. m. rugsėjo 13-16 dienomis Lietuvoje vyko Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Lošimų priežiūros tarnyba) surengta jau 7-oji Baltijos šalių lošimus prižiūrinčių institucijų (Lošimų priežiūros tarnybos ir Latvijos loterijų ir lošimų priežiūros inspekcijos) konferencija. Ši konferencija organizuota 2015 m. pasirašyto bendradarbiavimo susitarimo tarp institucijų pagrindu.

Konferencijoje šiais metais pirmą kartą dalyvauti pakviesti ir Ukrainos lošimų ir loterijų priežiūros komisijos (toliau – KRAIL) atstovai.

Konferencijos metu šalių atstovai dalinosi aktualiausia informacija apie savo veiklą, prižiūrimos rinkos reglamentavimą, iššūkius, tendencijas. Jo metu vyko specialistų diskusijos, organizuotos darbo grupės atskiriems klausimams aptarti. Darbo grupių sesijose diskusijos vyko pagal atskiras temas, kuriose dalyvavo visų trijų šalių institucijų specialistai pagal kompetenciją. 

KRAIL atstovai pristatė Ukrainos lošimų priežiūros ypatumus, iššūkius ir ambicijas. , priežiūros institucijos atliekamas pagrindines funkcijas, organizacinę struktūrą, azartinių lošimų ir loterijų rinkos ypatumus, licencijų rūšis, jų išdavimo, panaikinimo pagrindus, apžvelgė loterijų teisinio reglamentavimo ir jų organizavimo probleminius aspektus.

Ukrainos atstovai taip pat pasidalino informacija, kad karo metu institucijai ypatingai sunku atlikti patikrinimus, dėl ko verslo priežiūra nėra tokia kokybiška, kokia galėtų būti. Taip pat supažindino su šalies rinkos reglamentavimo specifika. Pavyzdžiui, Ukrainoje nedraudžiama azartinių lošimų reklama, o loterijų versle veikia monopolis – veiklą vykdo 3 organizatoriai, kurie intensyviai dalyvavo Loterijų įstatymo rengime, tad visi jas reglamentuojantys įstatymai ir kiti teisės aktai parengti pagal juos, tad naujam lošimų rinkos dalyviui į šį sektorių patekti faktiškai neįmanoma.

ATSIIMTI PATEIKTĄ PRAŠYMĄ – GALIMYBĖS NĖRA

Pristatant institucijos veiklą probleminių lošimų prevencijos srityje apžvelgė jų apsiribojusių nuo lošimų asmenų registro ypatumus – trumpiausias apsiribojimo terminas Ukrainoje yra 6 mėnesiai, ilgiausias – 3 metai. Galimybės atsiimti pateiktą prašymą nėra.

Apriboti asmens teisę lošti gali ir artimi asmenys, pateikdami įrodymus priežiūros institucijai, įrodančius artimojo probleminio lošimo neigiamus padarinius ir sukeltas pasekmes. Taip pat pasakojo, kad turi ketinimų įtraukti daugiau specialistų dirbti azartinių lošimų prevencija, kadangi kol kas šioje srityje ypatingos veiklos nevykdo.

PRISTATYTAS LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS PAŽANGUMAS

Lošimų priežiūros tarnybos direktorius pristatė Lietuvos azartinių lošimų ir loterijų reglamentavimo naujienas, lošimų rinkos pokyčius, lyginant su ankstesniais laikotarpiais, tendencijas, iššūkius, su kuriais susiduria Lošimų priežiūros tarnyba, vykdydama teisės aktuose pavestas funkcijas, prižiūrėdama ir kontroliuodama organizatorių veiklą.

Taip pat pristatyta statistinė informacija apie lošimo organizatorių dažniausiai daromus pažeidimus, atliekamus tyrimus, gaunamus skundus, apžvelgtos priemonės prieš nelegalių nuotolinių lošimų vykdytojus, ypatingas dėmesys skirtas Lošimų priežiūros tarnybos veiklai probleminių lošimų prevencijos srityje, veiksmai manipuliacijų sporte dėl lažybų prevencijos, pinigu plovimo prevencijos srityse.

Kartu buvo pristatytas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos trečią kartą atliktas sisteminis priežiūros institucijų veiklos vertinimas pagal objektyvius kriterijus, kuriame vertinta, kiek ir kaip ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančios institucijos įgyvendina pažangias verslo priežiūras priemones, kaip taiko gerąsias verslo priežiūros veiklos praktikas. Pažangumo vertinime pagal surinktus balus devyniose kategorijose, Lošimų priežiūros tarnyba pasiekė pažangumo indeksą 9.14 ir gavo pažangumo įvertinimą „A“ –  taip pažangiausių Lietuvos priežiūros institucijų sąraše užėmė 6 vietą.

POREIKIS PASIRAŠYTI BENDRADARBIAVIMO MEMORANDUMĄ

Latvijos loterijų ir lošimų priežiūros inspekcijos atstovai pristatė informaciją apie rengiamą Lošimų ir loterijų įstatymo projektą ir numatomus pokyčius, atsižvelgiant į  2021 – 2027 metų rinkos plėtros  gaires. Taip pat apžvelgė naujausias tendencijas šalies lošimų rinkoje bei iššūkius institucijos darbe. Pranešėjai kalbėjo apie poreikį pasirašyti bendradarbiavimo memorandumą su Ukrainos institucija ir tai, kad bendradarbiavimas su Ukrainos KRAIL galėtų pagerinti vykdomą lošimų priežiūrą.

Baltijos šalių priežiūros institucijų atstovai vėl susitikti panašiame formate planuoja ir kitais metais, tad ir ateityje bus tęsiamas bendradarbiavimas tarptautiniame lygmenyje su Latvijos ir Ukrainos lošimus ir loterijas prižiūrinčiomis institucijomis, keitimusi aktualia informacija prižiūrimos srities reglamentavimo, kontrolės klausimais, skiriant dėmesį specifinėms temoms (kontrolės iššūkiai, probleminių lošimų prevencija, pinigų plovimo, manipuliacijų sporte dėl lažybų prevencija, priemonė prieš nelegalių nuotolinių lošimų vykdytojus ir kt.).