2024-01-23

UAB „Baltic Bet“ skirtas įspėjimas

Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba), atlikusi UAB „Baltic Bet“ (toliau – Bendrovė) planinį nuotolinių lošimų organizavimo veiklos patikrinimą pagal 2022 m. liepos 18 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-29 ir pagal neplaninį pakartotinį Bendrovės patikrinimą pagal 2023 m. rugpjūčio 22 d. pavedimą patikrinti Nr. PT-28, 2024 m. sausio 18 d. Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakyme Nr. DIE-52 konstatavo, kad:

1. Bendrovės tvarkomi pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijai skirti registracijos žurnalai neatitiko pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, o būtent, Įtartinų operacijų žurnale nebuvo privalomų grafų (kliento pilietybė), kai kurios grafos žurnale buvo neužpildytos (sandorio atlikimo data, suma), taip pat žurnale aiškiai nebuvo nurodyta, kurį Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT) patvirtintą kriterijų, pagal kurį atpažįstama, kad kliento piniginė operacija arba sandoris laikomi įtartinu, operacija ar sandoris atitinka. Klientų, su kuriais sandoriai ar dalykiniai santykiai nutraukti registracijos žurnale nebuvo privalomos grafos: pilietybė. Registracijos žurnale apie sumos įmokėjimą, laimėjimo išmokėjimą, jeigu pinigų suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą kita valiuta, nesvarbu, ar sandoris atliekamas vienos, ar kelių susijusių operacijų metu nebuvo pildoma privaloma grafa: pilietybė; sumos įmokėjimo, laimėjimo išmokėjimo laikas. Tokiu būdu Bendrovė neužtikrino tinkamo Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos registracijos žurnalų pildymo ir pažeidė informacijos tvarkymo reikalavimus, nurodytus Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo (toliau – PPTFPĮ) 19 straipsnio 1, 4 ir 8 dalyje ir Piniginių operacijų, sandorių ir klientų registracijos žurnalų tvarkymo taisyklių, patvirtintų FNTT direktoriaus 2017 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-129 ,,Dėl piniginių operacijų, sandorių ir klientų registracijos žurnalų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – FNTT taisyklės), 6, 7 ir 9 punktuose.

Vadovaujantis Mažareikšmių azartinius lošimus ir loterijas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimų kriterijų, patvirtintų Priežiūros tarnybos direktoriaus 2020 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. DIE-486 „Dėl mažareikšmių azartinius lošimus ir loterijas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimų kriterijų patvirtinimo“, 5.6–5.7 papunkčiais, šie pažeidimai laikytini mažareikšmiais teisės aktų reikalavimų pažeidimais. Vadovaujantis PPTFPĮ 33 straipsnio 3 dalies 2 punktu, esant PPTFPĮ 38 straipsnyje nustatytoms sąlygoms, buvo nutrauktas PPTFPĮ 19 straipsnio 1, 4 ir 8 dalies ir FNTT Taisyklių 6, 7 ir 9 punkto pažeidimų tyrimas (klausimo dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo svarstymas) ir nuspręsta Bendrovei netaikyti poveikio priemonių dėl aukščiau nurodytų konstatuotų pažeidimų.

Bendrovė informuota, kad už pakartotinai per vienerius metus padarytus tapačius pažeidimus, kurie buvo pripažinti kaip mažareikšmiai, Bendrovei bus taikomos PPTFPĮ numatytos poveikio priemonės.

2. Priežiūros tarnyba taip pat nustatė, kad Bendrovės Kovos su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu politika ir procedūros neapėmė vidaus kontrolės procedūrų, susijusių su Bendrovės veiklos rizikos valdymu, registracijos žurnalų tvarkymu, PPTFPĮ nurodytos informacijos saugojimu, todėl Bendrovė neužtikrino, kad būtų nustatytos atitinkamos vidaus kontrolės procedūros, susijusios su PPTFPĮ reikalavimais, todėl pažeidė PPTFPĮ 29 straipsnio 1 dalies 2, 6, 7 punktuose nustatytus reikalavimus.

3. Priežiūros tarnyba nustatė, kad Bendrovės planinio patikrinimo metu Bendrovė nepateikė informacijos apie Bendrovėje atliktą vidaus kontrolės procedūrų ir vidaus politikos peržiūrą, tokiu būdu Bendrovė pažeidė PPTFPĮ 29 straipsnio 6 dalyje nustatytus reikalavimus.

4. Priežiūros tarnyba nustatė, kad Bendrovė, disponuodama negaliojančiu Bendrovės kliento asmens dokumentu, leido minėtam asmeniui lošti, tokiu būdu neužtikrino, kad klientų tapatybės nustatymo metu pateikti dokumentai, duomenys ar informacija būtų tinkami ir aktualūs, todėl  pažeidė PPTFPĮ 9 straipsnio 17 dalies nuostatą.

5. Priežiūros tarnyba nustatė, kad Bendrovės Pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos procedūrų (duomenys neskelbtini) punktas, kuris leidžia lošėjams naudotis Bendrovės teikiamomis paslaugomis ir lošti nebegaliojant asmens tapatybę patvirtinančiam dokumentui, neužtikrina informacijos apie lošėją teisingumo ir aktualumo, kas neleidžia užtikrinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos, taip pažeidžiant PPTFPĮ 9 straipsnio 17 dalies ir 29 straipsnio 1 dalies 8 punkto reikalavimus.

Priežiūros tarnyba, vadovaudamasi PPTFPĮ 36 straipsnio 1 dalies 1 punktu, nusprendė įspėti Bendrovę dėl 2–5 punktuose konstatuotų pažeidimų.

Priežiūros tarnybos priimami sprendimai nėra galutiniai bei gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Galimus pažeidimus nagrinėja ir siūlymus teikia Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisija (toliau – Komisija).

Visus Komisijos sprendimus galite rasti mūsų svetainėje.