BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


exclamation

Informuojame, kad nuo 2020-11-27 18:00 iki 2020-11-29 18:00 ir nuo 2020-12-04 18:00 iki 2020-12-06 18:00 bus atliekami IS infrastruktūros perkėlimo darbai. Dėl šios priežasties galimi trumpalaikiai portalo „Mano vyriausybė“ veiklos sutrikimai. Atsiprašome už nepatogumus.

Darbuotojams - apie tendencijas Europos lošimuose

Data

2020 10 16

Įvertinimas
0
20201015_105739.jpg

Š. m. spalio 15 d. Lošimų priežiūros tarnybos darbuotojai dalyvavo kvalifikacijos kėlimo seminare, kurį vedė Lošimų priežiūros tarnybos patarėja S. Vitkevičiūtė. Nuotolinio seminaro dalyviams pristatyta užsienio valstybių azartinių lošimų reglamentavimo praktikos apžvalga bei tendencijos Europos lošimų sektoriuje.

Darbuotojai supažindinti su Ispanijos, Italijos, Čekijos, Maltos, Portugalijos ir Vokietijos azartinių lošimų sektoriaus sistemos specifika, teisine baze, licencijavimo ir apmokestinimo principais, priežiūros ir kontrolės mechanizmais. Taip pat pristatytos bendros naujausios tendencijos Europos lošimų sektoriuose, t. y.  lošimų organizatorių socialinio sąmoningumo skatinimas, reikalavimas būti savo srities profesionalais bei prisidėti prie gyventojų socialinės gerovės.

Buvo naudinga išgirsti, kaip sureguliuoti kai kurie klausimai azartinių lošimų srityje kitose valstybėse, kokios aktualijos ir kryptys lošimų industrijos reguliavime ir priežiūroje, pasisemti naujų idėjų ir gerosios praktikos pavyzdžių, kurie galėtų būti įdomūs ar tinkami Lietuvai, palyginti  šių valstybių ir Lietuvos lošimų teisinę bazę, reguliavimo principus, kur mes galėtumėme tobulėti ir kas mūsų valstybėje sureglamentuota geriau.  

Apžvelgus Europos valstybių praktiką stebimas stiprus vietos savivaldos vaidmuo, sprendžiant antžeminių lošimo vietų steigimo klausimą.

Be to, šiuo metu Europoje ypatingai didelis dėmesys skiriamas lošėjų teisių apsaugai ir lošimų organizatorių atsakomybei. Lošimų organizatoriams jau keliami ne tik dokumentų atitikimo, ekonominiai, įstatinio kapitalo ir pan. reikalavimai – prieš startuodami su lošimų paslaugų teikimu jie turi parengti ir pristatyti socialinės atsakomybės politiką. Toks reikalavimas susijęs su tuo, kad su lošimų paslaugomis lošimus organizuojančios bendrovės siūlo potencialiai socialiai pavojingą produktą, todėl labai svarbu iš anksto numatyti, kaip bendrovės šią riziką planuoja suvaldyti, kaip į tai įsitrauks vietos savivaldos.

Ši tendencija skatina Europos reguliatorius kelti reikalavimų kartelę ateinantiems paslaugos teikėjams – daug kur Europoje akcentuojamas ir vertinamas lošimų organizatorių profesionalumas ir kompetencija būtent lošimų srityje, tokiu būdu siekiant užkirsti kelią abejotinos kokybės ir reputacijos paslaugų teikėjų atėjimui į rinką bei užtikrinti, kad paslaugos bus teikiamos profesionaliai, atsakingai ir saugiai.

Vertinant Europoje veikiančius lošimų sektoriaus priežiūros modelius stebima, kad Europos Sąjungoje azartinių licencijavimo, priežiūros ir kontrolės funkcijas dažniausiai atlieka atskiras padalinys ministerijoje, dažniausiai Finansų ministerijoje, ar atskira institucija, kaip, pavyzdžiui, Lietuvos atveju, specialiai tam sukurta ir nuo 2001 m. sėkmingai ir efektyviai veikianti Lošimų priežiūros tarnyba. Pastaruoju metu Lietuvoje vykstanti diskusija dėl Lošimų priežiūros tarnybos prijungimo prie Narkotikų, alkoholio ir tabako kontrolės departamento šiame kontekste kelia nemažai klausimų. Europos Sąjungoje nėra valstybės, kurioje azartinių lošimų priežiūros funkcija būtų pavesta vykdyti sveikatos priežiūros institucijai, nors kai kuriose valstybėse (pvz., Kipre, Portugalijoje) sveikatos įstaigos labai aktyviai dalyvauja probleminių lošimų prevencijos darbe.  Reikėtų pažymėti, kad Europos Sąjungoje vis dažniau pasigirsta ketinimų supaprastinti veikiančius lošimų priežiūros mechanizmus, reglamentavimą, funkcijų, susijusių su lošimų reguliavimu ir priežiūra, koncentravimą ir niekas nekalba apie kompetencijų išskirstymą, funkcijų padalinimą, išskaidymą ar delegavimą. Tokiu būdu siekiama aiškaus ir kuo paprastesnio reglamentavimo ir taip sudėtingoje dėl savo specifikos azartinių lošimų srityje. Vertinant Lietuvoje galiojantį azartinių lošimų reglamentavimą bei teisės aktuose įtvirtintą sektoriaus priežiūros mechanizmą galima drąsiai teigti, kad teisinės bazės aiškumo ir paprastumo prasme Europos kontekste esame labai neblogoje situacijoje.

S. Vitkevičiūtė yra Europos lošimus prižiūrinčių institucijų forumo GREF (Gaming Regulators European Forum) valdybos narė, 5 metus kaip ekspertė dalyvavo Europos Tarybos lošimų ekspertų grupėje. Dalinimasis tarptautinio bendradarbiavimo su kitų valstybių lošimo srities specialistais patirtimi yra viena iš priemonių kelti Priežiūros tarnybos darbuotojų kvalifikaciją ir gilinti žinias azartinių lošimų reglamentavimo srityje. Tokie seminarai bus organizuojami ir ateityje.