Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


ATLIKTAS II-ASIS NACIONALINIS RIZIKOS VERTINIMAS

Data

2020 05 28

Įvertinimas
0
risk-management.jpg

Siekiant nustatyti Lietuvoje esamą pinigų plovimo ir teroristų finansavimo (toliau – PPTF) riziką bei jos lygį ir užtikrinti, kad būtų parinktos šios rizikos mažinimo priemonės, 2019 metais buvo atliktas antrasis Lietuvos Respublikos nacionalinis pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos vertinimas (NRV), kurį koordinavo Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (pirmasis toks vertinimas buvo atliktas 2015 m.).

NRV buvo atliktas remiantis ne tik Europos Komisijos atlikto PPTF rizikos vertinimo metodologija, bet ir derinant kokybinę ir kiekybinę informaciją, ekspertų įžvalgas. Duomenys buvo renkami iš įvairių tarptautinių ir nacionalinių (viešųjų ir privačių) šaltinių, vertinant tarptautinius tyrimus ir ataskaitas, statistinius duomenis, kuriuos pateikė atrinkti įpareigotieji subjektai, finansinės žvalgybos padalinys, priežiūros ir teisėsaugos institucijos.

Procese aktyviai dalyvavo ir Lošimų priežiūros tarnyba bei jos prižiūrimo sektoriaus atstovai.

Atlikus NRV, buvo parengta ataskaita, kurioje įvertinti finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų sektoriai, atsižvelgiant į pinigų plovimo ir teroristų finansavimo grėsmę bei pažeidžiamumą.

Ataskaitoje įvertinta ir pinigų plovimo rizika lošimų bei loterijų sektoriuje

Lošimų priežiūros tarnybos prižiūrimas lošimų ir loterijų sektorius buvo įvertintas pagal teikiamos paslaugos rūšį. Vertinimo metu buvo apibrėžti galimi rizikos scenarijai priklausomai nuo lošimo rūšies, įvertintas kiekvieno sektoriaus pažeidžiamumas bei grėsmė ir taip nustatytas balas nuo 1 iki 4 (rizikos dydis laikomas mažu, kai rizika vertinama nuo 1 iki 1,5 bendro balo; vidutiniu – kai rizika vertinama nuo 1,6 iki 2,5 bendro balo; dideliu – kai rizika vertinama nuo 2,6 iki 3,5 bendro balo, labai dideliu – kai rizika vertinama nuo 3,6 iki 4 bendro balo).

GRĖSMĖ ataskaitoje buvo apibrėžta kaip apimanti patrauklumą ir galimybę nusikaltėliams panaudoti konkrečią grėsmę nusikalstamu būdu gautam turtui legalizuoti.

PAŽEIDŽIAMUMAS buvo apibrėžtas kaip teisinių, kontrolės priemonių, kuriomis siekiama užkirsti kelią grėsmės realizavimui, visuma ir efektyvumas, atsižvelgiant į grėsmės mastą ir suvokimą.

Vertinimo metu buvo nustatyti tokie PPTF grėsmės bei pažeidžiamumo balai azartinių lošimų ir loterijų srityje:

  1. Lošimo namai (kazino) sektorius: grėsmė – 4, pažeidžiamumas – 3 balai;
  2. Lošimo automatų salonai: grėsmė – 3, pažeidžiamumas – 3 balai;
  3. Lažybos: grėsmė – 3, pažeidžiamumas – 3 balai;
  4. Nuotoliniai lošimai: grėsmė – 3, pažeidžiamumas – 2 balai;
  5. Loterijos: grėsmė – 2, pažeidžiamumas – 2 balai.

Lošimų priežiūros tarnyba yra viena iš institucijų, kuri atsakinga už prižiūrimų subjektų įgyvendinamų PPTF prevencinių priemonių tinkamumo vertinimą ir priežiūrą.

Lošimų priežiūros tarnyba, suprasdama didelę pinigų plovimo riziką prižiūrimame sektoriuje, nuolat vertina azartinius lošimus ir loterijas organizuojančių subjektų kontrolės ir priežiūros procesų veiksmingumą bei tinkamumą. Nustačiusi teisės aktų pažeidimų, Lošimų priežiūros tarnyba, kaip ir kitos institucijos, atsakingos už prižiūrimų subjektų įgyvendinamų prevencinių priemonių tinkamumo vertinimą ir priežiūrą, turi teisę taikyti teisės aktuose numatytas poveikio priemones, įskaitant veiklos ribojimus, pinigines baudas, vadovų nušalinimą nuo pareigų ar išduotų veiklos licencijų panaikinimą.